W Łodzi jest już 15 tramwajów NF6D, które aż w 70 proc. mają niską podłogę. Zakończyła się właśnie tegoroczna dostawa niemieckich wagonów, które zostały zakupione od przewoźnika w Bochum.
W najbliższych dwóch latach z Niemiec zostanie sprowadzonych jeszcze 20 tramwajów tego typu. W przyszłym roku przyjedzie do Łodzi 12 sztuk wagonów NF6D, a w 2020 r. 8 sztuk. Umowa z niemieckim przewoźnikiem dotyczy kupna 34 tramwajów i opiewa na kwotę 3,1 mln euro. Łącznie z transportem tramwajów z Niemiec oraz dostosowaniem ich do łódzkich standardów jest to koszt 4,9 mln euro.
Pierwszy wagon NF6D został zakupiony w 2017 r. MPK – Łódź również nabyło go od przewoźnika w Bochum. Początkowo było on testowany na liniach: 10, 11 oraz 14. Ze względu na to, że niskopodłogowy tramwaj został pozytywnie oceniony przez pasażerów, MPK – Łódź zdecydowało się na zakup kolejnych 34 wagonów tego typu. Tegoroczne dostawy niemieckich tramwajów rozpoczęły się w kwietniu. Każdy wagon musi zostać dostosowany do łódzkiego napięcia, czyli 600 V, bo w Bochum wynosi ono 750 V. Do tego w niemieckich tramwajach zmieniona musi zostać polaryzacja i wymienione sprzęgi. Zakład Techniki montuje również w wagonach NF6D łódzką informację pasażerską oraz biletomaty.
Obecnie do ruchu dopuszczonych jest 8 wagonów NF6D, które przypisane są do linii nr 11. Dwa kolejne tramwaje Zakład Techniki dostarczy do Zajezdni Telefoniczna w tym tygodniu
i rozpocznie modernizację trzynastego oraz czternastego wagonu, które przyjechały do Łodzi pod koniec ubiegłego tygodnia.
Wagon NF6D:
– 72 miejsca siedzące
– 100 miejsc stojących (przy przeliczeniu 4 osób na 1 mkw.)
– udział niskiej podłogi to 70 proc.