Od kwietnia tego roku będą duże zmiany w komunikacji. Tramwaje i autobusy mają jeździć co 12 minut w 12 rejonach. Komunikacja pojawi się na 12 nowych ulicach.
Najczęściej (co trzy minuty) będą przejeżdżały tramwaje przy Centralu, bo tam znajdzie się główny węzeł przesiadkowy. – System komunikacji oprze się na tym węźle przesiadkowym. Stawiamy na tramwaje. Zmiany są konieczne, ponieważ jest inny obraz przemieszczania się po mieście – zapewnia Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Częstotliwość kursowania dla tramwajów i 30 linii autobusowych wyniesie 12 minut. Komunikacja pojawi się na nowych ulicach m.in. Zagłoby, Żubardzkiej, Inowrocławskiej, Pustynnej, Zbaraskiej, Franciszkańskiej (w rejonie Inflanckiej), Sternfelda, Św. Wojciecha czy Inżynierskiej. – Są to decyzje oparte o konsultacje społeczne i wnioski mieszkańców. Jako pilotaż wprowadzono już autobus na Nastrojowej. Na pewno przy wprowadzaniu nowej siatki połączeń będą emocje – stwierdza Zdanowska.
Z ciekawszych pomysłów dotyczących autobusów należy wymienić m.in.: skrócenie linii 57 do Dworca Fabrycznego, przedłużenie linii 64 na Bałucki Rynek, wprowadzenie linii 87B do zajezdni Telefoniczna przez ul. Północną (całkowite wycofanie 87 z trasy 81), wydłużenie linii 80 na Widzew (do Czajkowskiego), wycofanie linii 55 i 85 (85 pojedzie z Marysińskiej na dworzec Fabryczny) z Widzewa (w zamian zwiększenie częstotliwości linii 96), wjeżdżanie linii 58 na teren CKD, skrócenie linii: 90 i 91 do Janowa, przedłużenie linii 70 z CZMP, aż do ronda Powstańców 1863 roku przez Doły, bezpośredni dojazd od IKEI linią 95, dojazd do Rzgowa (Ptak) zmienioną trasą linii 56 (od kwietnia do Arturówka pojedzie 85), skierowanie linii 93 do CZMP, wprowadzenie linii 71 przez Zbaraską i Kossaka, Młynek na Dąbrowę, dojazd linii 77 do pętli Wydawnicza (ze Starego Rokicia przez Księży Młyn), nowa linia zamiast 61 i 63 (dw. Łódź Chojny-Pabianicka-Pokładowa na Karpacką), linia 74 z pl. Niepodległości na Złotno (przez al.Politechniki na Złotno), linia 65 z Radogoszcza Wschodu do szpitala WAM (przez Żubardź, Koziny i pl. Barlickiego), linia 87 z Żubardzkiej przez Karskiego, Ogrodową do zajezdni Telefoniczna (będzie przystanek pod WORD-em), linia 68 z przystankami na Smulsku, linia 88 z lotniska na dworzec Kaliski, linia 99 zniknie z al Kościuszki i Zachodniej, a pojedzie przez Koziny i w okolicach pl. Hallera, linia 78 do Aleksandrowa wyjedzie z Żabieńca, linia 73 z pl. Wolności wzdłuż ŁTR zamiast linii 59, linia 79 z Radogoszcza na pl. Wolności, linia 85 z Marysińskiej na dworzec Łódź- Fabryczna (przez Franciszkańską, Okopową i Szklaną), wybrane kursy 85 do Arturówka, a linia 60 podjedzie do szkoły przy ul. Centralnej.
Duże nowości są także planowane w komunikacji tramwajowej. Z pętli przy Północnej wyjadą tramwaje do Lutomierska (43 A) i Konstantynowa (43 B). Z zajezdni Telefoniczna podmiejskie tramwaje pojadą do Zgierza (45 na pl. Kilińskiego) i do Ozorkowa (46). Z pl. Niepodległości 41 do Pabianic. Inną trasę będzie miała linia 16. Pojedzie z pętli Szczecińska, al. Włókniarzy przez al. Politechniki, Paderewskiego i Rzgowską na Kurczaki. Nową linia będzie 17, która pojedzie z zajezdni Telefoniczna Pomorską, Politechniki, Pabianicką do IKEI. Po trasie W-Z dodatkowo pojadą tramwaje 10A (do pętli Augustów) i 10B (do pętli na Olechowie). Także na Olechów dojedzie 9,a trasa 3 zostanie skrócona do pętli Augustów. Z Kozin na Dąbrowę będzie kursowała 7.11 będzie jeździła w dwóch wersjach: 11A (Helenówek – pl. Niepodległości) i 11B (Helenówek – Chocianowice). Zmiany czekają korzystających z 14, która będzie kursowała na z Dąbrowy na Retkinie (w weekendy do pętli na Wyszyńskiego).
Szczegóły nowej siatki połączeń można znaleźć na stronie www.mpk.lodz.pl.